Урок-літературне кафе

Тема: Богдан Лепкий. Коротко про письменника. «Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)». Актуальні морально-етичні питання, проблема збереження загальнолюдських цінностей.
Мета:поглибити знання семикласників про життєвий і творчий шлях письменника; на прикладі твору «Мишка» розкрити трагічну і комічну ситуації, їхню роль у втіленні основної думки; розвивати навички виразного і вдумливого читання притчевого твору, його переказування, висловлення власної думки та аргументування її; виховувати стійкі життєві позиції, що відповідають загальнолюдським морально-етичним нормам.
                                                          Хід уроку
І. Забезпечення емоційної готовності до уроку
Прийом «Повторюємо за мною»
Життя, радість, ранок, сонце, усмішка, добро, сніг, запах весни. А який сьогодні день?
( учні записують число, класна робота у зошити)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Інтерактивна вправа «Доведи або спростуй»
Висловіть аргументи на підтвердження або спростування тези: «Жити треба для себе і заради себе»
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
Слово вчителя
   Усіх вас із чистими думками, світлими помислами,тих, хто готовий завжди прийти на допомогу, проявити свою любов до ближнього та милосердя, я запрошую сьогодні у
 «Літературне кафе» на зустріч із творчістю Богдана  Лепкого.
Слайд № 1 (портрет Богдана Лепкого)
А першим кроком нашої мандрівки є
Літературні оглядини (прикріпити назву на дошку)
Слайд№2 (біографія письменника)
(доповнення вчителя)
Слайд №3(Квітка Цісик)
Літературна страва (прикріпити назву до дошки), якою ми будемо смакувати, - це твір «Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)»
Слайд №4 ( твір «Мишка»)
-         Чи доводилося вам у житті бачити мишок?
-         Яке враження вони на вас справляють?
Слайд №5 (фото миші)
-         Яка інформація для вас є новою?
-         Кого автор у підзаголовку називає великими дітьми?
-         Пригадайте, як називаються твори, у яких яскраво виражена мораль?
-    Пригадайте автора і твори цього жанру, які ми вивчали у 6 класі.
Літературні інгредієнти (прикріпити назву до дошки)
Перевіримо, чи уважно читали ви казку. Назвати компоненти, які входять до її складу (відповіді аргументуємо цитатами з підручника).
Слайд №6(тестові завдання)
Слайд №7(тестові завдання)
Літературна дегустація (прикріпити назву до дошки)
Інсценізація розмови сільської та міських мишок
Слово вчителя
Війна, хай би якою вона не була, - це завжди зло, жорстокість, біда, кров, смерть. Війна ніколи не буває доброю. Але є й такі люди, які намагаються в цей час нажитися.
-         Чи доречним до цього уривка є прислів’я: “Комусь війна, а комусь мати рідна?
-         Під час якої війни жив автор твору?
-         Що ви знаєте про Першу світову війну?
-         Кого уособлюють у час війни міські миші?
-         Ким є сільська мишка?
Літературна смакова якість (прикріпити до дошки назву)
За вказаними критеріями порівняйте мишку і господарів будинку
-         Що у творі є комічним, а що – трагічним?
Літературний майстер-клас(прикріпити до дошки назву)

Виведіть формулу щасливої людини.
Слайд №8 (щаслива людина)
 Дайте поради людям, які мають великі статки, як не стати бездушними скнарами.
Слайд №9(моя порада така…)
Літературний десерт (прикріпити до дошки назву)
Слово вчителя
Тема загальнолюдських цінностей в усі часи хвилювала письменників, філософів.
Слайд №10 (вислови письменників)
Вчитель Ця тема і в наш час є актуальною. Послухайте, будь ласка, початок акровірша про людські чесноти
Слайд№11(акровірш)
Прийом «Розтисни кулачок»
ІV. Підсумок уроку
Літературні вітаміни(прикріпити до дошки назву)
Вчитель
Мандрівка літературним кафе завершується, тому усіх присутніх та гостей заклад пригощає корисними  вітамінами
V. Домашнє завдання: Скласти казку, у якій персонажів-людей замінити персонажами- тваринами і навпаки (тобто, мишки –люди, господарі сільської мишки – тварини)
VІ.Літературна книга відгуків                             https://drive.google.com/file/d/0B6jLT4CxokO8SVRrV1UzdGpfb3M/view?usp=sharing                                                                                                                                                                                                                                                                           



                                                                                           

Немає коментарів:

Дописати коментар