ПОЛОЖЕННЯ
про навчальний кабінет української мови та літератури
1. Загальні
положення
Положення
про навчальний кабінет української мови та літератури
(далі
- кабінет) розроблено відповідно до Закону України «Про загальну середню
освіту» та інших законодавчих актів України.
Дія цього Положення поширюється на навчальні кабінети,
що існують і створюються у загальноосвітніх навчальних закладах.
Це Положення визначає загальні та спеціальні вимоги до матеріально-технічного
оснащення кабінету згідно із санітарно-гігієнічними правилами та нормами і є
обов'язковим для їх організації в загальноосвітніх навчальних закладах (далі -
заклади) незалежно від типу та форми власності.
Кабінетом вважається класна кімната закладу зі створеним
навчальним середовищем, оснащеним сучасними засобами навчання та шкільним
обладнанням.
2. Мета, завдання та основні форми організації навчального кабінету української мови та літератури
2.1. Основна мета створення кабінету полягає у
забезпеченні оптимальних умов для організації навчально-виховного процесу та
реалізації завдань відповідно до Державного стандарту базової і повної
середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14
січня 2004 року за № 24 (24-2004-п)та Наказу МОНУ від 20 липня 2004 року № 601.
2.2. Завданням
функціонування навчального кабінету є створення передумов для:
·
організації індивідуального та диференційованого навчання;
· реалізації практично-дійової і творчої
складових змісту навчання;
·
забезпечення в старшій
школі профільного і поглибленого навчання;
·
організації роботи
гуртків та факультативів;
·
проведення
засідань шкільних методичних об'єднань;
·
індивідуальної
підготовки вчителя до занять та підвищення його науково-методичного рівня.
2.3. Перед
початком навчального року проводиться огляд кабінетів з метою визначення стану
готовності їх до проведення занять.
2.4. Державні санітарні
правила і норми облаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів
та організації навчально-виховного процесу мають відповідати вимогам, затвердженим
постановою Головного державного санітарного лікаря України від 14.08.2001 № 63
(У0063588-01) та ДБН В.2.2-3-97 «Будинки та споруди навчальних закладів»
3.
Матеріально-технічне забезпечення навчального кабінету української мови та літератури
3.1. Комплектація кабінету обладнанням здійснюється відповідно до типових переліків
навчально-наочних посібників, технічних засобів навчання та
обладнання загального призначення для загальноосвітніх навчальних закладів.
обладнання загального призначення для загальноосвітніх навчальних закладів.
3.2. Шкільні меблі та їх розміщення у
кабінеті мають відповідати санітарно-
гігієнічним
правилам та нормам (п.8.2ДСанПіН 5.5.2.008-01 (уОО63588-01) і бути трьох
розмірів за 4, 5, 6 ростовими групами.
Парти (столи учнівські) повинні бути тільки стандартні,
при цьому стіл і стілець мають бути однієї групи (п.8.2. ДСанПіН 5.5.Ір8-01
(у0063588-01).
3.3. У кабінеті обов’язково розміщується класна
(аудиторна) дошка різних видів: на одну, три або п'ять робочих площ у розгорнутому
або складеному вигляді.
Середній щит класної (аудиторної) дошки на три або п'ять
робочих площ може бути використаний для демонстрації екранно-звукових засобів
навчання на навісному екрані.
Одна з робочих площ може мати магнітну основу з кріпленнями
для демонстрації навчально-наочних посібників (таблиць, карт, моделей-аплікацій
тощо).
3.4.
Місця зберігання засобів навчання нумеруються і позначаються назвами на
етикетках, що заносяться до інвентарної книги.
3.5.
Усі матеріальні цінності кабінету обліковуються в інвентарній книзі
встановленого зразка, яка повинна бути прошнурована, пронумерована та скріплена
печаткою
3.6.
Облік та списання морально та фізично застарілого обладнання,
навчально-наочних посібників проводиться відповідно до інструкцій,
затверджених Міністерством фінансів України.
3.7. Кабінет повинен відповідати Вимогам пожежної безпеки для всіх
навчальних приміщень визначаються НАПБ В.01.050-98/920
3.8.
У кабінеті потрібно дотримуватись Правил
пожежної безпеки для закладів, установ і організацій системи освіти України,
затверджених спільним наказом Міносвіти України і Головного управління Державної
пожежної охорони МВС України від 30.09.98 № 348/70 (г0800-98), зареєстрованим у
Міністерстві юстиції України 17.12.98 за № 800/3240 (зі змінами і
доповненнями).
4. Навчально-методичне забезпечення
навчального кабінету української мови та
літератури
4.1. Навчально-методичне забезпечення кабінету
складається з навчальних програм, підручників, навчальних та методичних.
посібників,
передбачених типовими переліками навчально-наочних посібників та обладнання
загального призначення, зразків навчально-наочних посібників, навчального обладнання
у кількості відповідно до вимог зазначених переліків.
4.2. Розподіл
та збереження засобів навчання і навчального обладнання здійснюються згідно з
вимогами навчальних програм за розділами, темами і класами відповідно до
класифікаційних груп у кабінеті (класній кімнаті).
У кабінеті (класній кімнаті) створюється
тематична картотека дидактичних та навчально-методичних матеріалів,
навчально-наочних посібників, навчального обладнання, розподілених за темами
та розділами навчальних програм.
5.
Оформлення навчального кабінету
5.1. На
вхідних дверях кабінету повинен бути відповідний надпис на табличці з назвою
кабінету: «Кабінет української мови та літератури»
Крім
того, на вхідних дверях класної кімнати може бути цифрове позначення та літера
класу, за якою закріплений даний клас загальноосвітньої школи, наприклад «5 клас».
5.2.
Для оформлення кабінету передбачено створення навчально-методичних експозицій
змінного та постійного характеру.
5.3.
До постійних експозицій відповідно до спеціалізації кабінету належать:
·
державна символіка;
·
інструкція з безпеки праці та пожежної безпеки, правила
роботи в кабінеті;
·
портрети видатних учених, письменників, композиторів;
·
карта світу, політико-адміністративна карта України,
тощо.
5.4.
У секційних шафах кабінетів демонструються прилади, колекції, фотовиставки
тощо.
5.5.
До експозицій змінного характеру належать:
виставка
кращих робіт учнів;
·
матеріали до теми наступних уроків, орієнтовні завдання
тематичного оцінювання, державної атестації;
·
додаткова
інформація відповідно до навчальної програми, зокрема про життєвий і
творчий шлях письменників,
·
матеріали краєзнавчого характеру;
·
результати експериментальної та дослідницької роботи
учнів;
·
результати учнівських олімпіад, конкурсів, турнірів
тощо.
Матеріали експозицій оновлюються при переході до вивчення
нової теми
5.6. Навчальний
кабінет української мови та літератури
загальноосвітнього навчального закладу
повинні бути забезпечені настінними термометрами.
6.
Керівництво навчальним кабінетом
6.1. Роботою кабінету керує завідувач, якого призначає директор
з числа вчителів української мови та
літератури
6.2.
Завідувач кабінету несе відповідальність
за упорядкування, зберігання й використання навчально-наочних посібників,
обладнання та інших матеріальних цінностей.
6.3.
До обов'язків завідувача кабінету
належать:
ü складання
перспективного плану оснащення кабінету;
ü забезпечення
умов для про ведення уроків;
ü сприяння
оновленню та удосконаленню матеріальної бази кабінету;
ü систематизація
та каталогізація матеріальних об'єктів;
ü
забезпечення дотримання в кабінеті правил електричної та
пожежної безпеки, чистоти, порядку тощо;
ü
систематичне ведення
інвентарної книги із занесенням до неї відповідних змін про нові надходження,
витрати та списання матеріальних цінностей.
6.4.
Розмір посадового окладу (ставки заробітної плати) завідувача кабінету загальноосвітніх
навчальних закладів встановлюється згідно з наказом МОН України від 29.03.2001 № 161 (гО.303-01)
зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.04.2001 за № 303/5494.
6.5.
Перспективний план оснащення кабінету засобами навчання та шкільним обладнанням
складає завідувач кабінету за погодженням з директором закладу, у разі
необхідності (закупівля і
встановлення нового складного
обладнання) – з місцевим органом управління освітою, органами державної санітарно-епідеміологічної
служби та пожежної охорони.
У відповідності до Положення про піклувальну раду загальноосвітнього
навчального закладу, затвердженого наказом МОН України від 05.02.2001 № 45
(г0146-01) і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.02.2001 за
№
146/5337 і в межах, що належать до компетенції піклувальної ради, робота і матеріально-технічне
оснащення навчальних кабінетів контролюються і спрямовуються піклувальною
радою загальноосвітнього навчального закладу.
6.6.
За згодою директора (заступника директора) закладу приміщення кабінету може
використовуватись для проведення уроків з інших предметів, виховних заходів,
батьківських зборів.
Навчальний кабінет української мови і літератури:
нормативні орієнтири та методичні рекомендації
Рекомендації
розроблено відповідно до Закону України „Про загальну середню освіту”, наказу
Міністерства освіти і науки України „Про затвердження Положення про навчальні
кабінети загальноосвітніх навчальних закладів” від 20.07.2004 №160 та інших
законодавчих актів України; методичні поради розраховані на творче
застосування, адже кожен учитель матиме змогу на свій розсуд скористатися ними
у період реформування освітньої галузі.
Кабінет
української мови та літератури – це спеціально обладнане приміщення (класна
кімната) загальноосвітнього навчального закладу зі створеним навчальним середовищем, оснащеним сучасними
засобами навчання, шкільним обладнанням згідно з санітарно-гігієнічними нормами
і правилами облаштування.
Основна мета
створення навчального кабінету української мови і літератури полягає у
забезпеченні оптимальних умов для організації навчально-виховного процесу та
реалізації завдань відповідно до Державного стандарту базової і повної
середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14
січня 2004 року за №24.
Завданням
функціонування навчального кабінету з української мови та літератури є
створення передумов для:
§
організації колективного, індивідуального та диференційованого навчання;
§
реалізації практично-дійової і творчої складових змісту
навчання;
§
забезпечення в основній школі допрофільної підготовки
учнів, у старшій школі – профільного і поглибленого навчання;
§
організації роботи гуртків та факультативів;
§
проведення засідань шкільних методичних об’єднань учителів української мови та літератури;
§
індивідуальної підготовки вчителя-словесника до занять,
що сприяють підвищенню його науково-методичного рівня.
Кабінет української
мови та літератури як
навчально-методичний центр повинен забезпечувати такі рівні викладання
філологічних предметів: науковий, естетичний, навчальний, методичний, виховний.
Його навчально-методичне забезпечення, облаштування та оформлення визначаємо за
рубриками:
§
нормативні документи: Конституція України, Закон України
„Про загальну середню освіту”, Державний стандарт базової і повної середньої
освіти (постанова Кабінету Міністрів України від 14.01.2004 р. за №24),
навчальні програми, підручники, затверджені Міністерством освіти і науки
України; Закон України „Про мови”; Постанова Кабінету Міністрів України „Про
затвердження Комплексних заходів щодо всебічного розвитку і функціонування
української мови (від 08.09.1997 №998); Заходи Міністерства освіти і науки
України щодо реалізації положень і завдань Державної програми розвитку і
функціонування української мови на 2004-2010 роки (журнал „Українська мова й
літератури в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах”, №1, 2001, №6,
2003), Концепція державної мовної політики в Україні;
§
державна символіка – герб, прапор, текст гімну України (Інформаційний
збірник МОН України №5, 2001);
§
словесно-образна наочність; широкий добір художньої
літератури, підручники-хрестоматії, посібники-хрестоматії, наукова література,
зібрання книг для позакласного, самостійного читання та літератури рідного краю, наприклад, під рубриками „Моя улюблена
книга”, „У світі літератури” тощо; блок планшетів під загальною назвою
„Історична доля національної мови”:
а)”Заборона
національної мови”;
б) Закон „Про мови в
Українській РСР” (від 28 жовтня 1989 року);
в) статті №10, №12 Конституції
України;
- „Ділова українська мова”:
а) „Культура мовлення”(
Інформаційний збірник МОН України,№13,
2002);
б) „Ділові папери”; „Мовні
обов’язки громадян”(Інформаційний збірник МОН України, №13,2002);
§
планшети-заголовки із висловами про мову, літературна
карта України, галерея портретів українських письменників із вказаними датами народження і смерті,
наприклад: портрет І.П.Котляревського (1769-1838); передня стіна – портрет
Т.Г.Шевченка у вишиваному рушнику, як вияв великої шани до поета;
§
„Норми літературної мови”, „Вимоги до мовлення’’, „Формули
ввічливості”, „Абетка від Олександра Олеся”, „Молитва до мови” Катерини Мотрич
(газета „Слово Просвіти”, №1, 2001 рік; журнал „Українська мова й література в
середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах” №1, 2001);
§
критичні та літературознавчі матеріали: видання творів і
статей вітчизняних літературознавців і критиків; видання книг для школярів
згідно з чинними програмами з мови та
літератури; книги-посібники із серії „Літературна крамниця”;
§
науково-методичні періодичні видання: фахові журнали і
газети або папки, куди вчитель разом з учнями збиратиме найважливіші матеріали
з газет і журналів, які можуть комплектуватись за темами або для кожного класу
окремо (щоб легше і швидше користуватися накопиченим у папках матеріалом, варто
завести тематичну картотеку, якою могли б користуватися як учні, так і вчителі);
§
методична література: дослідження, виступи, доповіді,
рекомендації та коментарі щодо вивчення предмета; методичні розробки уроків,
конспекти уроків з різною формою навчання, календарне планування, поурочні
плани, дидактичний матеріал, матеріали для організації
контролю навчальних досягнень учнів, тексти варіантів
контрольних робіт, тексти тренувальних вправ і завдань, тексти з мови та
літератури; екзаменаційні білети, критерії оцінювання навчальних досягнень
учнів з української мови і літератури тощо;
§
довідкова література: словники різноманітних типів
(тлумачний, словник літературознавчих термінів, літературний, енциклопедичний,
орфографічний, іншомовних слів, фразеологічний, синонімів, антонімів,
діалектизмів, російсько-український, українсько-російський тощо), різного роду
енциклопедії (біблійна, літературознавча тощо);
§
художньо-зображувальна наочність і ТЗН: ілюстрації до
творів, репродукції картин на літературну та історичну тематику, твори живопису
і графіки; телевізори, аудіо-відеотехніка, кодоскопи, різні види звукозапису та
відеозапису (виконання літературних творів майстрами мистецтв, записи
авторських виступів письменників, записи театральних вистав, фонохрестоматії
тощо), діафільми.
Інструкція
для учнів під час роботи в кабінеті
для учнів під час роботи в кабінеті
української мови та літератури
1.Загальні положення
1.1.Інструкція з безпеки праці під
час роботи в кабінеті
загальноосвітнього
навчального закладу (далі – інструкція) поширюється на всіх учасників
навчально-виховного процесу під час проведення занять у кабінеті української
мови у загальноосвітніх навчальних закладах незалежно від форм власності.
1.2. Інструкція є основою для
розробки інструкції з безпеки під час проведення занять у шкільному кабінеті.
Інструкція розробляється завідувачем
кабінету та затверджується адміністрацією школи. Вимоги зазначеної інструкції є
обов’язковими для виконання всіма, хто працює у кабінеті.
1.3.Відповідно до «Правил безпеки під
час проведення навчально-виховного процесу в кабінеті загальноосвітнього
навчального закладу» учні, лаборанти проходять інструктаж з безпеки праці та
навчання, з правил надання першої (долікарської) допомоги у разі характерних
ушкоджень у кабінеті, повинні мати необхідні знання і навички користування
медикаментами.
2. Вимоги безпеки перед початком роботи
2.1.Заходьте до кабінету лише з
дозволу вчителя, а на позакласні заходи під керівництвом класного керівника.
2.2.Займайте своє робоче місце
відповідно до схеми розміщення учнів класу.
2.3.Не заносьте до кабінету
предмети, які можуть загрожувати життю і здоров’ю учнів, колючі і ріжучі предмети, сірники, газові
пістолети, газові балончики, зброю різного типу.
2.4.Звільніть робоче місце від усіх
непотрібних для роботи предметів і матеріалів.
2.5.Перевірте наявність і надійність
обладнання, приладів та інших предметів, необхідних для виконання завдання.
2.6.Починайте виконувати завдання
тільки з дозволу вчителя.
2.7.Виконуйте тільки ту роботу, яка
передбачена або доручена вчителем.
3. Вимоги безпеки під час
роботи
3.1.Під час роботи слід чітко
виконувати всі правила роботи, зазначені вище, а також поточні рекомендації
вчителя.
3.2.У разі раптового відключення
обладнання негайно повідомити вчителя і припинити роботу до з’ясування та усунення ним виявленої
несправності.
3.3.Під час роботи учневі
забороняється самостійно усувати виникаючі несправності.
3.4.Відкривати вікна та провітрювати
кабінет тільки з дозволу вчителя.
3.5.Не захаращувати проходи між
рядами робочих столів сторонніми предметами.
3.6.Забороняється палити в кабінеті.
3.7.Вмикати світло та користуватися
електричними приладами тільки під наглядом вчителя.
3.8.У випадку пошкодження
електричного обладнання та дротів (іскріння, коротке замикання тощо) вимкнути
електромережу до приведення її в
безпечний стан.
3.9.Не
допускати закладення в електричні розетки будь- яких предметів.
3.10.У випадку отримання травми слід
негайно звернутися до вчителя.
4.
Вимоги безпеки після закінчення роботи
4.1.Прибирати робоче місце, здавати
вчителю навчально-наочні посібники, якими ви користувалися під час роботи.
4.2.Під час виходу з кабінету
необхідно зберігати порядок та організованість.
5.
Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
5.1.У разі травмування, поранення або
якщо відчуваєте нездужання, негайно слід звернутися до вчителя.
5.2.До появи медичного працівника у
разі необхідності надати першу долікарняну допомогу потерпілому.
5.3.У разі виникнення загоряння
необхідно:
- вимкнути електромережу;
- негайно вивести учнів з
приміщення;
- повідомити
адміністрацію школи та пожежну службу;
- ізолювати місце
пожежі, запобігаючи поширенню вогню на
інші кабінети та приміщення навчального
закладу;
-
зачинити вікна і двері, щоб вогонь не поширювався в
сусіднє
приміщення;
-
приступити до ліквідації осередку вогню, при цьому легкозаймисті
та горючі матеріали, електропроводку слід
гасити піском, накривати кошмою, порошковим
вогнегасником і лише знеструмлену електромережу можна
гасити
водою або іншими наявними вогнегасниками.
5.4. У разі виникнення загрози
ураження електричним струмом слід негайно повідомити вчителя, припинити
виконання практичної роботи та вимкнути електромережу. Усунення несправностей
дозволяється виконувати лише електрику.
РОЗКЛАД УРОКІВ
Урок
|
Дні тижня
|
||||
Понеділок
|
Вівторок
|
Середа
|
Четвер
|
П’ятниця
|
|
1.
|
|||||
2.
|
укр. мова
|
||||
3.
|
|||||
4.
|
укр. мова
|
||||
5.
|
укр. літ
|
укр. літ.
|
|||
6.
|
|||||
7.
|
Акт
готовності кабінету
української мови та літератури до
проведення занять у 2016-2017 н.р.
Ми, комісія у складі голови
Архипчук В.М. (директора школи), Купрійчук С.Т. (завуча школи), Антонюк Г.М.
(вчителя української мови) провели огляд кабінету української мови на відповідність його положенню про кабінет і
дали дозвіл на проведення у ньому занять.
Акт підписали: Директор школи /В. М. Архипчук/
Заступник директора /С. Т. Купрійчук Учитель / Г. М. Антонюк/
План
роботи кабінету української мови
на 2016-2017 н.р.
№
|
Зміст заходів
|
Термін
виконання
|
1.1
1.2
2.1
2.2
2.3
2.4
3.1
3.2
3.3
3.4
4.1
4.2
4.3
4.4
4.5
5.1
|
1.
Організаційна робота
Закріпити за учнями
робочі місця в кабінеті
Проводити
роз'яснювальну роботу серед учнів:
- правила роботи в
кабінеті
- правила пожежної безпеки
у кабінеті
- права та обов'язки
учнів
- єдині вимоги до учнів
2.
Навчально-методична робота
Поповнити папки
матеріалами:
Нормативні документи
Розвиток зв’язного мовлення
Література рідного краю
Інноваційні технології на уроках української мови та
літератури
Позакласні заходи
Нестандартні уроки
Продовжити роботу з використання електронних засобів
навчання
Розробити завдання для підсумкової перевірки знань
учнів
Оформити папки:
Видатні люди про мову
Леонід Глібов
Микола Гоголь
Підготовка до ЗНО
Конкурс імені Петра Яцика
Олімпіадні завдання
3.Удосконалення матеріально-
технічної бази
Оформити передплату на періодичну пресу для кабінету
Поповнити бібліотечний фонд кабінету додатковою
літературою, художніми творами
Поповнити кабінет навчально-наочними посібниками
Придбати СD-диски
4. Позакласна робота
Організовувати проведення тематичних вечорів для
5-11кл.
Організовувати та проводити в кабінеті заняття з
гурткової роботи, вікторини та конкурси
Систематизувати творчі роботи учнів й оформити у
відповідні папки
Підготувати, відібрати матеріал для конкурсів,
турнірів
Організувати й провести для учнів 5-11 класів
олімпіади:
а) з метою підготовки до олімпіади для кожного класу
розробити можливі зразки олімпіадних завдань
б) один раз на тиждень проводити заняття з учнями,
які готуються до олімпіади 5.Інформаційно-бібліографічна робота
Оформити
картотеки:
-
періодичних
видань
-
навчальної
літератури
-
довідкової
літератури
-
схем, таблиць
-
навчально-наочних
посібників
-
методичної
літератури
-
ілюстративного
матеріалу
|
вересень
регулярно
протягом
року
вересень
протягом
року
протягом
року
вересень-
жовтень
протягом
року
вересень,
грудень
протягом
року
за можливості
протягом
року
жовтень-
листопад
вересень-
жовтень
протягом
року
протягом
року
|
Перспективний план
роботи
кабінету української мови та
літератури
№
|
Основні заходи
|
Термін
|
Відповідальний
|
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
|
Обладнання кабінету згідно
державних саніторно-гігієнічних
вимог
Організувати на базі кабінету роботу постійно діючого консультпункту
Оформлення кабінету новими стендами
Створення постійних експозицій
Оновлювати і удосконалювати матеріальну базу кабінету
Поповнення критичними і літературознавчими матеріалами, довідковою
літературою, картотеками
Організувати обмін передовим
досвідом
серед колег
|
серпень
щорічно
постійно
2016-
2017
січень-квітень
постійно
2015-
2020
протягом
року
|
Антонюк Г. М.
Антонюк Г. М.
Антонюк Г.М.
Антонюк Г. М.
Антонюк Г. М.
учителі
української мови
та літератури
учителі української мови та
літератури
|
Паспорт
кабінету української
мови та літератури
Школа: ЗОШ І-ІІІст. с. Мельниця
Юридична адреса: Госпітальна,24
Місце розташування: 1-ий корпус
Загальна площа:
Парти учнівські: 3
Стільці учнівські: 6
Дошка: 1
Шафа для унаочнення:1
Тумба:1
Стіл учительський:1
Стілець для учителя:1
ОПИС МАЙНА ТА ДОКУМЕНТАЦІЇ КАБІНЕТУ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
№ з/п
|
Найменування майна
|
Кількість
|
1.
|
Нормативні документи
|
9
|
2.
|
Технічні засоби
|
1
|
3.
|
Матеріали для вимірювання
стандартів освіти з української мови
|
4
(КД, КТ, КА,КЧМ)
|
4.
|
Начально-методична та довідкова
література
|
19
|
5.
|
Навчально-наочні посібники
|
21
|
6.
|
Екранно-звукові посібники.
|
9
|
7.
|
Навчально-методичні комплекси
|
3
|
8.
|
Стенди
|
9
|
9.
|
Портрети
|
73
|
10.
|
Вишиті портрети «Тарас Шевченко»
|
2
|
11.
|
Рушник
|
1
|
12.
|
Дошка
|
1
|
13.
|
Парти
|
3
|
14.
|
Сервант
|
1
|
15.
|
Стільці
|
6
|
Нормативні документи
№ з/п
|
Назва
документа
|
Примітки
|
1.
|
Положення
про навчальний кабінет
|
|
2.
|
План
перспективного розвитку кабінету
|
|
3.
|
План
кабінету на поточний навчальний рік
|
|
4.
|
Навчальні
програми з предмета
|
|
5.
|
Календарні
плани
|
|
6.
|
Поурочні
плани
|
|
7.
|
Критерії
оцінювання навчальних досягнень учнів
|
|
8.
|
Інвентарна
книга
|
|
9.
|
Книга
матеріальних цінностей
|
|
10.
|
Орієнтовний
перелік типового обладнання кабінету
|
ДПА
№ з/п
|
Клас
|
Автор і назва посібника
|
Кількість
комплектів
|
1.
|
9
|
Авраменко
О.М. Українська мова. Збірник текстів для диктантів, 2007
|
1
|
2.
|
9
|
Авраменко
О.М. Українська мова. Збірник текстів для диктантів, 2008
|
1
|
3.
|
9
|
Мацько
Л.І. Українська мова. Збірник текстів для диктантів, 2012
|
1
|
4.
|
11
|
Ломакович
С.В. Українська мова.
Збірник
текстів для переказів, 2000
|
2
|
5.
|
11
|
Паращич
В.В. Українська мова. Зразки творчих завдань, 2001
|
1
|
6.
|
11
|
Скуратівський
Л.В. Зразки відповідей на творчі завдання,2002
|
1
|
7.
|
11
|
Тихоша
В.І.Українська мова. Зразки відповідей на творчі завдання,2005
|
1
|
8.
|
11
|
Коваленко
А. Переказ з української мови,2008
|
1
|
9.
|
11
|
Мацько
Л.І. Українська мова. Збірник текстів для переказів, 2008
|
1
|
10.
|
11
|
Шелехова
Г.Т. Українська мова. Збірник переказів, 2010
|
1
|
11.
|
11
|
Авраменко
О.М. Українська мова. Збірник текстів для переказів,2010
|
2
|
12.
|
11
|
Шелехова
Г.Т. Українська мова. Збірник переказів, 2011
|
1
|
13.
|
11
|
Шелехова
Г.Т. Українська мова. Збірник переказів, 2012
|
2
|
14.
|
11
|
Шелехова
Г.Т. Українська мова. Збірник переказів, 2013
|
ЖУРНАЛИ, ГАЗЕТИ
№ з/п
|
Назва
|
№ журналу,
газети
|
Рік видан.
|
К-сть примірн.
|
1.
|
«Дивослово»
|
1
|
1994
|
1
|
«Дивослово»
|
2, 10,
11, 12
|
2000
|
1
|
|
«Дивослово»
|
4, 5,
6, 8, 10-12
|
2001
|
1
|
|
«Дивослово»
|
1,3,6
-12
|
2002
|
1
|
|
«Дивослово»
|
7-9
|
2003
|
1
|
|
«Дивослово»
|
8,10,12
|
2005
|
1
|
|
«Дивослово»
|
1,10-12
|
2006
|
1
|
|
«Дивослово»
|
7,9
|
2007
|
1
|
|
«Дивослово»
|
7-8
|
2008
|
1
|
|
«Дивослово»
|
4,5,7-8,10
|
2009
|
1
|
|
«Дивослово»
|
7-9
|
2010
|
1
|
|
«Дивослово»
|
7-9
|
2011
|
1
|
|
«Дивослово»
|
8-10
|
2012
|
1
|
|
«Дивослово»
|
7,8,9,10-12
|
2013
|
1
|
|
«Дивослово»
|
7,8,9
|
2014
|
1
|
|
«Дивослово»
|
7-8
|
2015
|
1
|
|
2.
|
Бібліотечка
«Дивослова»
|
9
|
2010
|
1
|
Бібліотечка
«Дивослова»
|
9-10
|
2012
|
1
|
|
Бібліотечка
«Дивослова»
|
7-10
|
2013
|
1
|
|
Бібліотечка
«Дивослова»
|
1,2,3,4,5,6-12
|
2014
|
1
|
|
Бібліотечка
«Дивослова»
|
7-8
|
2015
|
1
|
|
3.
|
«Слово
і час»
|
12
|
1992
|
1
|
4.
|
«Вивчаємо
українську мову та літературу»
|
28-30
|
2006
|
1
|
«Вивчаємо
українську мову та літературу»
|
1-3
|
2007
|
1
|
|
«Вивчаємо
українську мову та літературу»
|
13-18
|
2008
|
1
|
|
«Вивчаємо
українську мову та літературу»
|
4,5,31-33
|
2009
|
1
|
|
5.
|
«Українська
мова і література в школі»
|
12
|
1990
|
1
|
«Українська
мова та література у школі»
|
1-5
|
2003
|
1
|
|
«Українська
мова та література в школі»
|
1,3-6
|
2004
|
1
|
|
«Українська
мова та література в школі»
|
2-3,6-8
|
2005
|
1
|
|
«Українська
мова та література в школі»
|
5-6
|
2007
|
1
|
|
6.
|
«Українська
мова й література в середніх школах,гімназіях,ліц. »
|
1
|
2001
|
1
|
«Українська
мова й література в середніх школах,гімназіях,ліц.»
|
7-8
|
2006
|
1
|
|
7.
|
Газета
«Українська мова та література»
|
37-43
|
2002
|
1
|
8.
|
Методичні
діалоги
|
11
|
2006
|
1
|
9.
|
«Літературна
Україна»
|
1-13
|
2014
|
1
|
Роздатковий матеріал з української
мови
№
|
Клас
|
Тема
|
1
|
5
|
Рослинна
орфографія
|
2
|
6
|
Прикметник
|
3
|
6
|
Числівник
|
4
|
6
|
Займенник
|
5
|
6
|
Прийменник
|
6
|
7
|
Прислівник
|
7
|
7
|
Сполучник
|
8
|
7
|
Вигук
|
9
|
7
|
Дієприслівник
|
10
|
6
|
Фразеологія
|
11
|
6
|
Не з
різними частинами мови
|
12
|
5-8
|
Написаня
складних слів
|
13
|
5,8
|
Односкладне
речення
|
14
|
5
|
Пряма
мова
|
15
|
5
|
Вставні
слова
|
16
|
5
|
Однорідні
члени речення
|
17
|
5,9
|
Складне
речення
|
18
|
5
|
Звертання
|
19
|
5
|
Антоніми
|
20
|
7
|
Дієприкметник
|
21
|
6
|
Іменик
|
22
|
5
|
Апостроф
|
23
|
5
|
Синоніми
|
24
|
5
|
Омоніми
|
25
|
8
|
Узгоджені
і неузгоджені означення
|
26
|
7
|
Творення
ступенів порівняння
|
27
|
5-8
|
Розвиток
мовлення
|
28
|
7
|
Прикладка
|
29
|
5
|
Обставина
|
30
|
5
|
Додаток
|
31
|
7
|
Прийменники
у-, в-
|
32
|
5
|
Пряме
і переносне значення слів
|
33
|
8
|
Порядок
слів у речені
|
34
|
5, 8
|
Підмет
|
35
|
5, 8
|
Присудок
|
36
|
5
|
Подвоєня
приголосних
|
37
|
5
|
Уподібненя
приголосних звуків
|
38
|
6
|
Іменники
І відміни
|
39
|
6
|
Іменики
ІІІ-ІУ відміни
|
40
|
5
|
Звукове
значення я,ю,є,ї
|
41
|
9
|
Словники, довідники
№
з/п
|
Автор
|
Назва
|
Видавн.
|
Рік
видан.
|
Кільк.
примірн.
|
1.
|
Ковальова
Т.В.
|
Тлумачний
словник української мови
|
Харків
«Синтекс»
|
2002
|
1
|
2.
|
Куньч
З.В.
|
Універсальний
словник української мови
|
Тернопіль
«Навчальна
книга –
Богдан»
|
2005
|
1
|
3.
|
Батюк Н.О.
|
Фразеологічний
словник
|
Київ
«Радянська
школа»
|
1966
|
1
|
4.
|
Удовиченко
Г.М
|
Фразеологічний
словник
української
мови
|
Київ
«Вища
школа»
|
1984
|
1
|
5.
|
Деркач
П.М.
|
Короткий
словник синонімів української
мови
|
Львів
«Просвіта»
|
1993
|
1
|
6.
|
Ізюмов
О.
|
Практичний
російсько-український
словник
|
Київ
«Знання»
|
1992
|
1
|
7.
|
Гринчишин
Д.Г.
|
Словник
труднощів
української
мови
|
Київ
«Радянська
школа»
|
1989
|
1
|
8.
|
Мельничук
О.С.
|
Словник
іншомовних слів
|
Київська
книжкова друкарня
|
1975
|
1
|
9.
|
Полюга
Л.М.
Полюга
Л.М.
|
Словник
українських синонімів і антонімів
|
Київ
«Довіра»
Київ
«Довіра»
|
2007
2007
|
1
1
|
10.
|
Русанівський
В.М.
|
Орфоепічний
словник української мови
|
Київ
«Перун»
|
2006
|
1
|
11.
|
Єрмоленко
С.Я
|
Короткий
тлумачний
словник
лінгвістичних
термінів
|
Київ
«Либідь»
|
2001
|
1
|
12.
|
Шульгач
В.П.
|
Етимологічний
словник-довідник
|
Київ
«Кий»
|
2001
|
1
|
13
|
Головащук
С.І.
|
Орфографічний словник складних слів української мови
|
Київ
«Наукова
думка»
|
2008
|
Папки
№
|
Матеріали, що містяться у папках
|
1.
|
Тарас
Шевченко
|
2.
|
Леся
Українка
|
3.
|
Іван
Франко
|
4.
|
Іван
Котляревський
|
5.
|
Шевченківські
лауреати
|
6.
|
Реферати
|
7.
|
Видатні
люди про мову
|
8.
|
Нестандартні
уроки
|
9.
|
Розвиток
зв’язного
мовлення
|
10.
|
Портрети
письменників
|
11.
|
Література
рідного краю
|
12.
|
Цікавинки
на уроках мови
|
13.
|
Таблиці.
Схеми
|
НА ДОПОМОГУ ВЧИТЕЛЮ-СЛОВЕСНИКУ
№ з/п
|
Автор
|
Назва
посібника
|
Видавн.
|
Кільк.
примірн.
|
1.
|
Горбунцова
Т.
|
Цікаві
ігри та вправи на уроках української мови
|
«
Радянська
школа»
1966
|
1
|
2.
|
Одинцова
Г.
|
Цікавинки
на уроках рідної мови
|
«Підручники
і посібники»
2001
|
1
|
3.
|
Мудрак
Л.Л.
|
Українська
мова і література у школі (Конспекти уроків)
|
Луцьк
- 2001
|
1
|
4.
|
Голобородько
К.
|
Інтелектуаль
ні ігри на
уроках
української
мови та літератури
|
«Основа»
2006
|
1
|
5.
|
Рудницька
О.Б.
|
Нетрадиційні
завдання з
української
мови
|
«Мандрівець»
2006
|
1
|
6.
|
Дончук
Ю.В.
|
Нетрадиційні
уроки з рідної
мови
|
«Торсінг»
2004
|
1
|
ЗНО
№
з/п
|
Автор
|
Назва посібника
|
Кількість
|
1.
|
Молочко
С.Р.
|
Готуємося
до зовнішнього незалежного оцінювання.Частина І.
|
1
|
2.
|
Молочко
С.Р.
|
Готуємося
до зовнішнього незалежного оцінювання.Частина ІІ.
|
1
|
3.
|
Волинський
державний університет імені Лесі Українки
|
Збірник
тестових завдань з української мови і літератури
|
1
|
4.
|
Новосьолова
В.І.
|
Збірник
тестових завдань для підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання
|
1
|
5.
|
Гаврилюк
О.В.
|
Готуємося
до ЗНО. Завдання з української мови
|
1
|
НАВЧАЛЬНІ ПОСІБНИКИ, КОМПЛЕКТИ
ілюстративного матеріалу з української
літератури
1.
Навчально-наочний посібник «Українські письменники.
Портрети та ілюстрації до творів»
2. Комплект ізоматеріалів «Тарас Григорович Шевченко.
Життя
і творчість в ілюстраціях»
3.
Комплект картин «Іван Франко»
4. Комплект
картин «Іван Котляревський»
5.
Комплект ілюстрацій «Іван Котляревський.»Енеїда»
6.
Комплект картин «Леонід Глібов»
7.
Комплект «Творчість Івана Нечуя-Левицького в
ілюстраціях»
8.
Комплект фотографій «Іван Кропивницький»
9.Комплект
«Український народний орнамент», зібраний
Ольгою Петрівною Косач-Драгомановою (Оленою
Пчілкою)
Таблиці
1. Комплект
таблиць «Українська мова 5-12 класи» у
кількості 40 шт.
2.
Комплект «Українська мова в таблицях для
5
класу» ( 35 таблиць)
3. Папка
«Таблиці. Схеми»
4.
Копитіна І.В. Українська мова у визначеннях, таблицях і схемах. – Харків:
Веста: Видавництво «Ранок», 2002. -112ст.
ЛІТЕРАТУРА РІДНОГО КРАЮ
№ з/п
|
Автор
|
Назва книжки
|
Видавництво
|
Рік видан.
|
К-сть примірн.
|
1.
|
ВоНСпУ
|
Письменники
Волині
|
Луцьк
|
2010
|
1
|
2.
|
ВоНСпУ
|
Світязь (Альманах
ВоНСпУ)
|
Луцьк
|
2005
|
1
|
3.
|
Богачук
Олександр
|
Горно
|
Київ
«Дніпро»
|
1984
|
1
|
4.
|
Василь Римарчук
|
Вертаюся
любов’ю
|
«Надстир’я»
|
2004
|
1
|
5.
|
Твори
переможців літературного конкурсу школярів
|
Весна
підніме келихи тюльпанів
|
«Волинська
обласна
друкарня»
|
2000
|
1
|
6.
|
Твори
переможців літературного конкурсу школярів
|
Запалю
свічку, щоб зрозуміти темряву
|
«ВОЛИНЬЮНТУР»
|
1999
|
1
|
7.
|
Твори
переможців літературного конкурсу школярів
|
На
сині води
|
«Волинська обласна друкарня»
|
2000
|
1
|
8.
|
Степан
Байдюк
|
Живі
вогні
|
«Надстир’я»
|
1995
|
1
|
9.
|
Степан
Байдюк
|
Грона
жарин
|
«Надстир’я»
|
1993
|
17
|
10.
|
Ніна
Вітковська
|
Плакали
берези
|
«Надстир’я»
|
2006
|
1
|
11.
|
ВасильГей
|
Під
сузір’ям калини
|
«Гранослов»
|
1993
|
1
|
12.
|
Василь
Гей
|
Дванадцять
місяців
|
«Надстир’я»
|
2007
|
1
|
13.
|
Ошуркевич
Олекса
|
Родина
Косачів і Волиняни
|
«Волинська
обласна
друкарня»
|
2004
|
1
|
14.
|
Кость
Волиняка
|
Неправильні
правила
поведінки
|
«Надстир’я»
|
2000
|
1
|
15.
|
Ніна
Горик
|
Територія
слова
|
«Надстир’я»
|
1993
|
1
|
16.
|
Ніна
Шугніло
|
Цей світ до
мене піснею
озветься
|
«Надстир’я»
|
2012
|
1
|
17.
|
Василь
Простопчук
|
Дерева, що
поруч
ростуть
|
Київ
«Радянський
письменник»
|
1982
|
1
|
18.
|
Михайло
Пронько
|
Щедрий
день
|
Львів
«Каменяр»
|
1991
|
1
|
19.
|
Надія
Гуменюк
|
Силует
на
вежі
|
«Твердиня»
|
2005
|
1
|
20.
|
Віктор
Давидюк
|
Золота
скриня
|
Луцьк
«Вежа»
|
1996
|
1
|
21.
|
Петро
Мах
|
Посвіт
|
Львів
«Каменяр»
|
1979
|
1
|
22.
|
Олеся
Ковальчук
|
Барвінок у
снігу
|
«Терен»
|
2008
|
1
|
Позакласна робота
№
з/п
|
Автор
|
Назва
|
Видавн.
|
Рік
видан.
|
Кільк.
примірн.
|
1.
|
Середюк
Г.М.
|
Позакласна
робота з української мови та літератури
|
Тернопіль
«Навчальна
книга
–
Богдан»
|
2007
|
1
|
2.
|
Ворожейкіна
О.М.
|
Літературне
кафе
|
Харків
«Основа»
|
2009
|
1
|
3.
|
Матуш
Р.Р.
|
На літературному
Олімпі
|
Тернопіль
«Медобори»
|
2004
|
1
|
4.
|
Ляшкевич
А.
|
Лінгвістичний
гурток «Живе слово»
|
Тернопіль
«Мандрівець»
|
2011
|
1
|
5.
|
Дерій
Б.
|
Книжки
в сумці, а розваги на думці
|
Тернопіль
«Підручники
і посібники
|
2005
|
1
|
6.
|
Яськів
Ж.А.
|
Сценарії
свят.
Відкриті
уроки з української мови та літератури.
|
Тернопіль
«Мальва-
ОСО»
|
2008
|
1
|
Дозволите скористатися? Дякую щиро.
ВідповістиВидалитиДякую за наочний матеріал
ВідповістиВидалити